SEksaan sehari di imegresen..




1st word aku nk cakap is..Fu**ofF ar imigresennnn subang...services cam si.menyumpah seranah..tapi kene follow gak la..klu x xdptla ape yang kite nak kan..

14/11/2008 seawal jam 7.30 pagi..

aku dengan deras membawa motor baru ku..menuju ke subang airport..dgn hrpn dpt yang plg awal skali smpi kt pejbt imigresen..tapi..cm hampeh..smpi2 je dh penuh...

smpi kt kaunter nk mik no je..."dik..ni surat beranak..ic..kene fotostat dulula.."..xde la rase bengang sgt q smpi setengah jam nk mik no je..dan2 tu gak ngn muke senyoyong gua gerak gak p kaunter fotostat kt dlm tuh..nk kene q lagi..

smpi je turn aku..dgn macho dan garang.."ni photostat satu salinan"

brother tu bls balik kt gua lepas dh siap.."dik singgit rm1.40 dik"

potostat 2 keping "1.60" makap x hengat sioot...sumpah aku dah memaki hamun dah...


jam 9.30..

aku beratur lagi nk mik no giliran je pon..setengah jam lagi beridi cam tunggul kayu dgn perut yang berbunyi2 meminta diisi dgn nasi lemak 2 bungkus beserta air teh tarik..aku gagahkan jugakla nk mik no...

jam 10.00am..

yes..dpt gak no..1116..mase tuh baru 1036 rasenye..
aku pon g la memerutkan dlu perut aku..nasi lemak kt imigresen tuh cam soon gak..aku layan amik sotong besor2 tuh 2 ketul..mmg layan...tgh2 layan mkn nasi lemak..ader bunyik.."sini boleh luluk ka brother"ader plak amoi 2 org dtg nk ngorat aku...aduyai...

jam 10.30am

aku masuk blk imigresennye ofis tgk no dah brpe...dgn hampanye..setelah didarab..tolak ngn bahagi..aku kne tunggu lagi 80org...macibet tui ar..
sabo lagi tuh..

jam 12.15pm/...barula smpi akunye turn..pap..pap...pap..xsmpi 2 minit je kat kaunter...dh kene tnggu no laghi...katenye g kaunter 8 plak...mmg cm sial aku rase...

jam 12.20pm..."Sempat ke nk g smyg jumaat ni"kate hati naluri aku yang bersifat agak baik..."xyah pegi la.." kate hati naluri aku yang bersifat jht..tp aku pg la..hahha..ade bukti tau..aku jmpe mamat smyg pki suar pendek tkt lutut...bodo gak die ...mmg la ttp aurat..tp bile dh rukuk ke..sujud ke..mesti la terangkat kan...

jam 12.30pm..aku tunggu lagi dpn kaunter nk collect pasport..tunggu siap smbil buat muke sedih..jeng..jeng..jeng..awek tu pon tegur aku.."abg ni cm dah lme je tunggu sini..abg pgla smyg dulu..sy simpankan no abg"

KEmudian aku pon pglah smyg jumaat kt masjid subang...pergh..ade plak mcm pasar mlm org meniaga...ari jumaat je pun...gua kene kebab daging satu..mmg layan..walaupon rase loser semacam jerk sbb mkn sesorg..

2.00pm..aku pon kembali ke pejabat imigresen dgn harapan passport aku dh siap...bile smpi je aku dismbut dgn senyuman dari awek tadi yang tlg simpankan no aku..sumpah rase terharu..."aku tertanye2..sbb ape die nk tlg aku erk..padahal ramai lagi yang die boleh tologng"..then aku pon berjaya mendapatkan passport aku!!!!!y eahhhhhhhhhhaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa