pertemuan semula yang sungguh sadis



pada 19 okt 2008-semasa aku bersama rakan2 niaga ku yang lain menyertai program ndo di Putrajaya convention centre dengan anggaran peserta seramai 2000 org..seorg bisnes partner menceritakan tentang seseorg yang terlalu istemewa juga melakukan bisnes yang selalunya dianggap hina disisi masyarakat,..dengan keadaan dirinya yang agak kekurangan...tetapi masih mampu menghadapi dugaan dan telah berjaya...mereka begitu ghairah menceritakan the journey of success seorg insan yang bernama syukor atau lebih dikenali sebagai marquis syukor...kebetulan syukor betul2 berada dibelakang kelompok bisnes partner ku ..dan aku pun berpaling untuk melihat sendiri siapakah beliau..dan apabila aku berpaling...secara tiba2 jantung aku begitu kuat berdegup...apa tidak nya...yang bisnes2 partner ceritakan itu sebenarnya adalah rakan aku sendiri sekuliah di kolej matrikulasi melaka dahulu..dan marquis syukor pon agak terkejut kerana kami ditemukan disitu..maka bermulalah kisah penceritaan masing2 dimana aku agak rasa malu dan tercabar dengan marquis syukor..kerana dengan keadaan dirinya yang sebegitu..dia mampu untuk hadapi dugaan bisnes ini yang sememangnya begitu mencabar...

bioadata syukor..

-berasal dari melaka

-seorg pelajar yang pintar

-bekas graduan ukm

-beliau sekarang sudah menegcapi kehidupan yang sungguh2 sempurna

-mempunyai driver sendiri

-sudah mempunyai rumah sendiri di kajang

bukan syukor seorg yang istimewa bersama2 dgn aku dlm bisnes ni..seorgg bisnes partner yang bisu juga mampu...inilah kehidupan..yang berdaya saing...sentiasa move forward..akan berjaya..yang sentiasa beralasan..dan sentiasa selesa..akan terus ketinggalan..

dari CEO company,manager,arkitek,engineer dn segala position executive sehinggallah serendah2 pangkat dlm pekerjaan..aku dh ketemu dan ketahui latar belakang mereka..yang bekerja 30thn...sehinggalah yang fresh gradute...dari melayu ,india,cina,iban dan lain2..juga disini...kami disatukan..

hanya yang memahami..akan terus memahami..dan yang salah tanggap mungkin x selamanya..

yang paham akan paham dan lakukan...yang tak paham..tetapi mengaku paham kerana keegoan diri akan terus membantah....ini lah kehidupan..realiti yang semua org tau...hidup ini memang p**lat tapi esok masih ada....

*untuk mr d..aku dah jmpe seorg yang bertitle marquis ..name jehan.ex sime darby..structural gak...seorg yang cantik..perwatakan menarik..dah ckp berjaya..